200 گیلانی در مسابقات قرآنی "مدهامّتان" شرکت کردند
200 گيلاني در مسابقات قرآني "مدهامّتان" شرکت کردند
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان:

200 گیلانی در مسابقات قرآنی "مدهامّتان" شرکت کردند

حجت الاسلام حاجتي از شرکت 200 گيلاني عضو کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان در شانزدهمين دوره مسابقات قرآني "مدهامّتان" خبرداد.
شناسه خبر : 50194 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۱۶

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از استان گیلان با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی "مدهامّتان" گفت: فراخوان ثبت‌نام مسابقات قرآنی "مدهامّتان" ویژه اعضای کانون‌های مساجد گیلان از اردیبهشت ماه در استان آغاز شد و 6 مرداد آخرین مهلت شرکت در این دوره از مسابقات بود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اعلام کرد: 200 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان و فعالان مسجدی استان در این دور از مسابقات شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان در سه بخش کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود افزودقرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت(ع)، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز و حفظ جزء 30 از رشته‌های این دور از مسابقات قرآنی مدهامتان است.

 

حاجتی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد و قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: کودکان زیر هفت‌ سال شرکت‌ کننده در جلسات سنتی قرآن کریم با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در بخش استعدادیابی شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه 115 نفر از این شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ جز30، مفاهیم قرآن کریم (جزء دهم ) و معارف اهل بیت (علیهم السلام ) شرکت کردند تصریح کرد: آزمون این رشته‌ها در سامانه آموزش الکترونیک بچه‌های مسجد برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از آغاز مرحله داوری آثار ارسالی به مسابقات مدهامتان خبرداد و خاطرنشان ساخت: متقاضیان در رشته‌های قرائت تقلیدی، تحقیق و ترتیل فایل‌های ضبط شده خود از سوره‌های انفال، اسرا، ضحی، انشراح،‌ طارق، عنکبوت، لقمان، فاطر، کهف و مریم را در سامانه بچه‌های مساجد بارگذاری کرده‌اند که در مرحله داوری قرار دارد.